الرئيسية / اعلانات ومناقصات / נוהל הפעלת הסמכות לניתוק חשמל

נוהל הפעלת הסמכות לניתוק חשמל


2020-06-01

נוהל הפעלת הסמכות לניתוק חשמל

 

בהתאם לסמכותה של המועצה המקומית לנתק את אספקת החשמל לצרכן שלא שילם את חובו בגין צריכת החשמל,  תפעל המועצה על פי הכללים הבאים :

 

  1. המועצה תשלח לצרכן הודעת חיוב בה יצוין סכום החיוב בגין צריכת החשמל והמועד לתשלומו.
  1. חלפו 14 ימים מהמועד הנקוב בהודעת החיוב לתשלום החוב והחוב לא שולם, תשלח המועצה התראה לחייב ( הצרכן ).

בהתראה זו יידרש החייב לשלם את חובו בתוך 14 ימים ויוזהר בדבר סמכותה של המועצה לנתק את אספקת החשמל אם לא ישולם החוב.

  1. לא שולם החוב בתום 14 ימים ממועד ההתראה הנ”ל, תשלח המועצה לחייב התראה נוספת. התראה זו תיקרא ” התראה לפני ניתוק “ ותיכלל בה הודעה על גובה החוב וכן הודעה לפיה אם לא יפרע החייב את חובו בתוך 14 ימים תנתק המועצה את אספקת החשמל לצרכן / בנכס בו בוצעה הצריכה.
  1. לא שולם החוב בתוך 14 ימים ממועד ” ההתראה לפני ניתוק ” תהא המועצה רשאית לנתק את החשמל לצרכן  ( החייב ), בכפוף לאמור להלן.
  1. לא תנתק המועצה את החשמל מצרכן אלא אם חובו עמד ע”ס 1,000 ₪ או יותר.  ( המועצה תהיה רשאית לעדכן סכום זה  מפעם לפעם ).
  1. ניתוק החשמל הנו צעד קיצוני שיש לנקוט בו רק לאחר שהמועצה שוכנעה שדבר  קיום החוב ידוע לצרכן  וכי ההתראות שנשלחו אליו הגיעו ליעדם.

לפיכך, על נציגי המועצה להודיע לחייב טלפונית ( ככל שהדבר ניתן) את דבר  קיום החוב ועל הכוונה לנתקו מחשמל בטרם ניתוק זרם החשמל.

במידה ויתברר כי החייב אינו מודע לדבר קיום החוב, לאחר ההודעה  הטלפונית כאמור, תינתן לו ארכה טלפונית של 7 ימים להסדרת החוב, שאם  לא כן תהא המועצה רשאית לנתק את החשמל.

  1. חרף האמור לעיל, במעמד ביצוע הניתוק תינתן לחייב הזדמנות נוספת לתשלום החוב מיידית במזומן. במקרה של תשלום החוב כאמור לא יבוצע  הניתוק.
  1. צרכן שאינו יכול לשלם את חוב החשמל על רקע מצוקה כלכלית קשה רשאי  לפנות למועצה בבקשה ( הנתמכת באישורים ואסמכתאות ) להסדיר את     החוב באמצעות הסדר תשלומים.

הדיון בבקשות חייבים להסדרת החוב בתשלומים יקוים על ידי וועדה  המורכבת מגזבר, מנכ”ל / מזכיר ויועמ”ש המועצה, ודבר החלטתה בבקשות  יובא לידיעתם של המבקשים ללא דיחוי.

שוכנעה המועצה ( הוועדה האמורה )  שמצבו הכלכלי של החייב אכן מצדיק זאת, רשאית היא לערוך עמו הסדר תשלומים להסדרת חובו בכפוף לכך  שהחוב ישולם ב – 6  תשלומים לכל היותר ובכפוף להתחייבותו של החייב  לשלם את החיובים העתידיים השוטפים בגין צריכת החשמל במועדם.

הפר החייב את הסדר התשלומים האמור ו/או לא עמד בתשלומים השוטפים של צריכת החשמל כאמור תהא המועצה רשאית לנתק את החשמל לאלתר.

יודגש כי, צרכנים שהפרו בעבר הסדרי תשלום מול המועצה לא יהיו זכאים להסדר נוסף.

 

  1. בכל מקרה שקיים בידי המועצה ו/או יגיע לידיה מידע לגבי חיוניות האספקה של  צרכן בהתאם לאסמכתאות / אישור ממוסד / גוף רשמי כגון  במקרה של משתמש במכשיר מציל חיים (דיאליזה, מכונת הנשמה וכו’ )  לא ינותק החשמל לצרכן בהתאם.

במקרה שאין מידע מוקדם על קיום מכשיר מציל חיים, והזרם נותק, יש לחבר לזרם החשמל לקוח שמודיע שבידיו מכשיר מציל חיים, ללא תלות במצב תשלום החוב שבגינו נותק, וכן לעדכן מידע זה מייד במערכת.

  1. למרות כל האמור בנוהל זה, במועדי החגים של הדתות ( עדתו של הצרכן ) ובימי מזג אוויר קשים אין לבצע ניתוקים בצרכנות הביתית של החשמל, אולם מועדי החגים ומזג אוויר קשים לא יהוו עילה לחידוש האספקה במקרים של ניתוק מתמשך.
  1. החלטת המועצה שלא לנתק חשמל לצרכן אין בה משום ויתור על החוב, ואין בכך כדי למנוע ממנה נקיטת הליכים משפטיים והליכי גבייה לגבייתו.
  1. המועצה תחדש את אספקת החשמל למי שנותקה לו האספקה בגין אי תשלום חוב לא יאוחר מ – 12 שעות לאחר תשלום החוב.
  1. א. עבור משלוח ” ההתראה לפני ניתוק ” כאמור בסעיף 4 לעיל יחויב הצרכן בהוצאות ההתראה בסך של 18 ₪, וחיוב זה יעודכן במערכת לאחר משלוח ההתראה.

ב. עבור פעולת ניתוק זרם החשמל, ככל שתבוצע,  יחויב הצרכן בעלות הניתוק  בסכום  של 75 ₪ , ועבור חיבורו מחדש בסכום של 85 ₪, וחיובים אלה יעודכנו במערכת בסמוך לאחר ביצוע הניתוק / החיבור (לפי העניין).

 

 

شاهد أيضاً

כפר מסעדה

בקשה לקבלת הצעות מחיר לאספקת והתקנת שלט כניסה לכפר מסעדה

לחץ כאן להורדת טופס הצעה לחץ כאן לעיון במסמכי המכרז המועצה המקומית מסעדה (להלן : …

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *