الرئيسية / اعلانات ومناقصات / הודעה לתושבים – פינוי פסולת בניין / שיפוצים

הודעה לתושבים – פינוי פסולת בניין / שיפוצים


2020-10-29

תושבי מסעדה היקרים,

 

פסולת בנייה היא פסולת הנוצרת בפעילות בנייה והריסה, כגון חומרים ושיירי חומרים המשמשים לבנייה או שמשתמשים בהם בקשר לעבודות בנייה, לרבות ערמות אדמה, חלקי הריסות של מבנים וכו’.

 

האחריות לפינוי פסולת הבנייה חלה על בעל הנכס ועל המחזיק בהיתר הבניה. את הפסולת יש לפנות לאתרי מיחזור או הטמנה המאושרים לסוג של פסולת זו בלבד.

 

יודגש  כי על פי החוק, תושבים המשפצים את בתיהם מחויבים לפנות את פסולת הבניין לאתר מורשה ולהציג קבלה מאתר ההטמנה. אלא, שבעלי הבתים משלמים הרבה כסף לקבלני השיפוץ כדי שיטפלו בפסולת, אולם בפועל הנושא בדרך כלל לא מטופל ומייצר מפגעים. כך נוצר מצב שהמועצה התמודדה ומתמודדת מדי יום עם פסולת בניה, שמושלכת ע”י התושבים ו/או ע”י קבלני השיפוץ ברחבי הישוב או במרחבים הפתוחים מסביבו, ולפיכך היה עליה לבחון פתרונות מעשיים למיגור התופעה במקום לנקוט בהליכי אכיפה וקנסות כנגד המפרים אם ע”י אכיפת חוקי הגנת הסביבה או  חוק עזר איכות הסביבה ( שנמצא בהליכי אישור ).

 

לאור האמור, המועצה המקומית מסעדה  משיקה שירות חדש לתושבים ובתמורה לתשלום סמלי היא תפנה את פסולת הבנייה / השיפוצים לאתר מורשה תוך שמירה על איכות הסביבה ועל איכות החיים בישוב. השירות החדש מגדיר שיטה אחידה והסדרת הליכי פינוי פסולת עבור בעלי בתים וקבלני שיפוץ, ומתמודד עם נושא מטריד שמייצר מפגעי סביבה חמורים. השירות החדש, החל מיום פרסום מודעה זו, חוסך לתושב לא מעט כסף וטרדה ומבטיח כי פסולת הבנייה / השיפוצים תגיע לאתר הטמנה מורשה.

השירות החדש מציע לתושבים הליך מסודר ומוגדר כדלקמן :

התושב רושם את פרטיו האישיים במחלקת הגביה של המועצה, משלם  עבור פינוי באלה בודדת ( שק גדול לפינוי אשפה )  סך של  50 ₪ ועבור פינוי עגלה ( של טרקטור ) סך של 300 ש”ח ומתאם את מועד הפינוי. את השאר עושה המועצה ומונעת ממנו כאבי ראש מטרידים ובעיקר הוצאה כספית מיותרת.

לתושב יש כעת כתובת, השירות משתלם לו כספית וטכנית והסביבה נותרת נקייה.

הפסולת שתפונה ע”י המועצה תגיע לאתרים מורשים ותטופל באופן מקצועי תוך שמירה על ערכי ואיכות הסביבה.

לפרטים נוספים ולתיאום פינויים כאמור יש לפנות לעובדי המועצה מר כרים בטחיש  בטלפון :  6590938 – 058.

 

 

 בכבוד רב,

 מחלקת שפ”ע ואחזקה

המועצה המקומית מסעדה

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *